ماساژ سنگ داغ

امروزه در دنیای تندرستی و سلامت، روش‌های مختلفی برای تسکین درد، برطرف نمودن خستگی و خمودگی در بدن وجود دارد. ماساژ یکی از انواع این رویکردهاست و ماساژ سنگ داغ یکی از محبوب‌ترین نوع ماساژ است که در سال‌های اخیر مورد توجه ماساژ دوستان به خصوص در ایران قرار گرفته است.

اما مهمتر اینکه این روش و تکنیک ماساژ درمانی و ریلکسی، نه تنها تسکین‌دهنده و راهکاری برای القای حس آرامش به شماست، بلکه فواید متعدد و خواص بیشماری برای سلامتی شما دارد. به همین دلیل به گزینه‌ای ایده‌آل برای کسانی که به دنبال آرامش و التیام بدن خود با درمان جامع هستند، مبدل شده است.

با این حال، مانند هر روش درمانی دیگری، مهم است ابتدا اطلاعات بیشتری در مورد ماساژ سنگ داغ چیست، فواید و خواص آن کسب کنید، تا تصمیمی آگاهانه در خصوص اینکه آیا این روش درمانی برای شما مناسب است یا خیر داشته باشید.

ما در سالن تخصصی ماساژ ژیناسا، با بهره‌گیری از ماساژدرمانگران حرفه‌ای و متخصص، آماده ارایه یک تجربه کم‌نظیر از ماساژ در تهران برای شما همشهریان و هموطنان گرامی هستیم. اگر هنوز اطلاع کافی از ماساژ و روش‌های دیگر آن ندارید، به وبسایت ما سری بزنید!

مطالب مرتبط : سالن ماساژ

ماساژ سنگ داغ چیست؟

اما ماساژ سنگ داغ نوعی ماساژ و روش درمانی است که در آن از سنگ‌های صاف و گرم که معمولا از جنس بازالت هستند، بهره گرفته می‌شود. این سنگ‌ها در القای گرما و حس آرامش به ماهیچه‌های بدن نقش دارند.

در واقع ماساژ داغ به آرام کردن بدن و کاهش انقباض و تنش در عضلات و بافت‌های نرم آسیب دیده در سراسر بدن کمک می‌کند.

در طول درمان یا جلسه ماساژ، ماساژدرمانگر، سنگ‌های گرم شده را بر روی نقاط خاصی از بدن شما قرار می‌دهد. این نقاط به صورت تصادفی انتخاب نمی‌شوند. بلکه به عنوان نقاط طب فشاری و شیاتسو شناخته می‌شوند و کار بر روی این نقاط به آرامش بدن و کاهش تنش در ماهیچه‌ها می‌انجامد.

علاوه بر این، ماساژدرمانگر، بسته به تکنیک مورد استفاده، از سنگ‌ها برای ماساژ و اعمال فشار ملایم بر روی عضلات، ممکن است استفاده کند و یا سنگ‌ها را در امتداد ماهیچه‌ها و عضلات شما بچرخاند. این ترکیب باعث ایجاد گرما و فشار در نقاط مختلف بدن شده و به کاهش سفتی و تنش عضلات، بهبود گردش جریان خون و آرامش ذهنی شما منجر خواهد شد.

ماساژ سنگ داغ چیست؟

سنگ ماساژ چیست؟

سنگ ماساژ یا سنگ داغ ماساژ، سنگ‌هایی صاف، تخت و گرم شده هستند که روی قسمت‌های خاصی از بدن قرار می‌گیرند. جنس این سنگ معمولا از بازالت که نوعی سنگ آتشفشانی است انتخاب می‌شود و گرما را بخوبی در خود نگه می‌دارد.

بر اساس اعلام خدمات بهداشتی دانشگاه نیوهمپشایر، سنگ ماساژ داغ باید دمایی بین 55 تا 60 درجه سانتی‌گراد داشته باشد. اگر سنگ‌ بیش از اندازه گرم شود، باعث سوختگی سطحی شده و اگر به اندازه کافی داغ نباشد، خواص درمانی نخواهد داشت.

انجمن ماساژ درمانی آمریکا توصیه نموده که تنها راه گرم کردن سنگ داغ ماساژ، در آب است. آب باید بین 45 تا 55 درجه سانتی‌گراد باشد و در زمان گرم کردن، به‌طور کامل سنگ را بپوشاند.

یک روش برای تشخیص میزان گرمای سنگ این است که بتوانید سنگ را به راحتی در دستانتان نگه دارید. در غیر این صورت برای استفاده، بیش از اندازه داغ هستند. هرگز سنگ را با پد حرارتی یا ماهیتابه گرم نکنید! این کار تنها سطح سنگ را گرم می‌کند و مانند آب نمی‌تواند حرارت را به داخل سنگ هدایت کند.

تاریخچه ماساژ سنگ داغ

تاریخچه ماساژ سنگ داغ

قرن‌هاست که از سنگ داغ ماساژ برای اهداف درمانی در دنیا استفاده شده است. تصور بر این است که تاریخچه این ماساژ به هزاران سال پیش در سیستم پزشکی هند باستان، که رویکردی طبیعی و کلی‌نگر به سلامتی داشته، بازمی‌گردد. در هند باستان سنگ‌های رودخانه را برای شفا و ماساژ گرم می‌کردند و بر روی بدن قرار می‌دادند.

استفاده از سنگ داغ در سراسر آسیای شرقی باستان رایج بوده و حدود 4000 سال پیش ژاپنی‌ها از سنگ داغ برای گرم کردن شکم و بهبود هضم غذا استفاده می‌کردند. در طب سنتی چین و از حدود 2000 سال پیش نیز از قرار دادن سنگ داغ بر روی بدن، برای بهبود عملکرد اندام‌های داخلی استفاده می‌شده است.

در آمریکای شمالی، بومیان آمریکا نیز از سنگ داغ در دخمه‌ها و اتاق‌های سونای سنتی، برای التیام بیماری‌ و تسکین گرفتگی عضلات استفاده می‌نمودند.

اما سنگ داغ در سال 1993 با تکنیکی به نام LaStone Therapy وارد روش و تکنیک‌های مدرن در ماساژ امروزی شد و بخاطر ریشه داشتن این روش در فرهنگ‌های مختلف، مورد اقبال بسیاری در دنیا واقع شد.

فواید ماساژ سنگ داغ

فواید ماساژ سنگ داغ

سوال: ماساژ سنگ داغ برای چی خوبه؟

امروزه در تحقیقات معتبری، ثابت شده که ماساژ داغ فواید مختلف و نقش تاثیرگذاری در سلامت جسمی و روانی اشخاص دارد. بنابراین نمی‌توان منکر آن شد که ماساژ سنگ داغ، فواید و مزایای مختلفی برای ارایه دارد. برخی از برجسته‌ترین مزایا و فواید ماساژ سنگ داغ به شرح زیر هستند:

  • تجربه حس آرامش عمیق

ترکیبی از گرما و فشار در ماساژ سنگ داغ به آرامش عمیق در ماهیچه‌ها کمک می‌نماید. همچنین کار درمانگر را در مناطقی که مشکل دارند، ساده‌تر می‌کند و تنش و سفتی را تسکین می‌دهد.

  • بهبود خواب شبانه

بواسطه گرفتن حس عمیق آرامشی که در طول ماساژ سنگ تجربه می‌کنید، کیفیت و مدت خواب شبانه شما بهبود خواهد یافت. افرادی که از بی‌خوابی رنج می‌برند و به‌سختی خوابی عمیق تجربه می‌کنند، تجربه یک دوره و چند جلسه ماساژ داغ توصیه می‌شود.

  • تقویت سیستم ایمنی بدن

بهبود گردش خون و جریان لنفاوی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و شما را در برابر انواع بیماری و عفونت مقاوم‌تر می‌نماید. ماساژ با سنگ درمانی البته در همه موارد توصیه نمی‌شود. برای مثال برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیف یا سرکوب شده دارند.

  • افزایش انعطاف پذیری

با کاهش تنش و سفتی عضلات، انعطاف پذیری و دامنه حرکتی بدن شما نیز بهبود می‌یابد. برای افراد مسن، همچنین اشخاصی که به طور منظم ورزش می‌کنند یا به‌صورت حرفه‌ای ورزش را دنبال می‌کنند، این روش می‌تواند مفید واقع شود.

  • کاهش التهاب

گرما و فشار در طول ماساژ، به کاهش التهاب در بدن کمک می‌کند. به ویژه از فواید ماساژ سنگ داغ برای کسانی است که از بیماری‌هایی مانند آرتریت رنج می‌برند.

رزرو وقت

خواص ماساژ سنگ داغ

از ماساژ با سنگ درمانی، در طیف وسیعی از شرایط استفاده می‌شود و برای افرادی که به دنبال کسب حس آرامش و رهایی از برخی از عوارض پزشکی هستند، بسیار مفید است. برخی از مهم‌ترین دلایلی که افراد به خواص ماساژ سنگ داغ پناه می‌برند، عبارتند از:

  • تسکین استرس

گرمای سنگ به‌همراه فشار ملایمی که درمانگر وارد می‌نماید، به از بین بردن استرس و القای حس آرامش و شادابی می‌انجامد.

  • آرامش عضلانی

گرمای ناشی از سنگ، به گرم شدن و شل شدن ماهیچه‌های سفت‌شده و تحت تنش کمک می‌کند. همچنین به درمانگر اجازه می‌دهد تا عمیق‌تر و مؤثرتر بر روی مناطق دارای مشکل تمرکز کند.

  • بهبود گردش خون

ماساژ سنگ داغ به باز شدن رگ‌ها و بهبود گردش جریان خون کمک می‌نماید.

  • تسکین درد

گرمای سنگ در ماساژ با سنگ، باعث تسکین دردهای مزمنی مانند کمردرد، آرتریت و فیبرومیالژیا می‌شود.

  • بهبود سلامت روانی

اثرات آرامش‌ بخش و متمرکز ماساژ سنگ داغ به کاهش اضطراب، افسردگی و سایر نگرانی‌های مربوط به سلامت روان کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *