ماساژ لاغری شکم

ماساژ لاغری شکم

ماساژ لاغری شکم و پهلو

وقتی صحبت از ماساژ به میان می‌آید، معمولا انتظار نتایجی مثل کاهش استرس و درد عضلانی بدن به ذهن می‌رسد. البته که ماساژ آرامش‌بخش است، اما آیا ماساژ در کاهش وزن نیز تاثیر دارد؟ تا الان هیچ مدرک علمی بر اثبات اثربخشی ماساژ بر کاهش وزن ارایه نشده تا این قضیه را اثبات کند. اما استفاده از ماساژ برای از بین بردن چربی‌های انباشته شده مخصوصا در ناحیه شکم، به سوژه‌ای محبوب در میان افرادی که قصد لاغری دارند مبدل شده است. از این رو قصد داریم در این مطلب به بررسی ماساژ لاغری شکم و جوانب مختلف آن بپردازیم، تا با ریز و بم این فرآیند بیشتر آشنا شوید.

مرکز تخصصی ماساژ ژیناسا اولین و بزرگترین سالن ماساژ آقایان و بانوان در شرق تهران، آماده میزبانی از شما همشهریان عزیز است. برای رزرو زمان جلسه ماساژ با شماره‌ 021778824000 تماس حاصل فرمایید.

رزرو وقت

ماساژ شکم برای لاغری

رسوبات چربی یا همان بافت چربی انباشته شده، از خوشه‌های سلول چربی تشکیل شده‌اند. این سلول‌ها به اندازه‌ای بزرگ هستند که تجمع آن‌ها در یک ناحیه، از بیرون قابل مشاهده است و باعث ایجاد ناهمواری یا برآمدگی در نواحی مختلف بدن می‌شوند. روش‌های مختلفی برای از بین بردن این توده از چربی در هر ناحیه‌ای از بدن وجود دارد. ورزش‌ها و رژیم‌های متنوع غذایی که سوخت و ساز بدن را به شیو‌ه مطلوبی تغییر می‌دهند و به بدن در سوزاندن چربی کمک می‌کنند.

اما سوال اساسی در اینجا این است که آیا برای از بین بردن چربی ناحیه شکمی، ماساژ شکم برای لاغری به ما کمک خواهد نمود؟

بطور کلی ماساژ با ایجاد تعادل در شرایط فیزیکی و ذهنی هر شخصی و با بهبود گردش جریان خون، سیستم ایمنی بدن و کنترل سوخت‌وساز، در سلامت عمومی بدن نقش غیرقابل انکاری دارد. اما برای از بین بردن چربی در یک ناحیه موضعی هم از برخی تکنیک‌های ماساژ می‌توان استفاده نمود. یکی از روش‌های ماساژ برای لاغری شکم، استفاده از ماساژ درمانی و تکنیک‌های مرتبط با آن است.

اما این امر چقدر صحت دارد؟ آیا واقعا ماساژ درمانی می‌تواند به کاهش چربی شکم کمک کند؟ حتی اگر اینطور باشد، چه خطراتی وجود دارد؟ عوارض ماساژ لاغری شکم چه هستند؟ برای ماساژ شکم برای لاغری به چه مراکزی می‌توان اطمینان کرد؟ آیا ابزاری که در بازار موجود هستند، به لاغری شکم با ماساژ کمک می‌کنند؟

در ادامه به بررسی بیشتر خواهیم پرداخت.

ماساژ شکم باعث لاغری می شود؟

در ابتدا باید گفت که ماساژ درمانی مدت‌هاست که به عنوان یک راه‌حل بالقوه برای کاهش چربی مورد بحث است. شواهد نشان می‌دهد که ماساژ لاغری برای شکم در برخی افراد به شکستن سریعتر ذخایر چربی کمک نموده، در حالی که برخی ادعا بر سفت شدن پوست در ناحیه تحت ماساژ دارند. با این حال، در حال حاضر شواهد نشان می‌دهند که ماساژ درمانی برای لاغری شکم واقعا می‌تواند در مبارزه با چربی‌های سرسخت موثر باشد.

ماساژ شکم باعث لاغری می شود؟

برخی از تکنیک‌های ماساژ شکم و پهلو برای لاغری که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرند به شرح زیر هستند:

  • ماساژ درمانی (ماساژ بافت عمیق)

ماساژ بافت عمیق که به کارایی در حفظ سلامت عضلات و مفاصل مشهور است، در کاهش وزن نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد. این تکنیک با اعمال فشار بر لایه‎های عمیق بافت عضلانی، بافت‌های همبند ذخایر چربی را به ویژه در ناحیه شکم و پهلو هدف قرار می‌دهد. با اعمال فشار شدید به رسوبات چربی، کمک می‌کند تا سریعتر و ساده‌تر شکسته شوند.

  • ماساژ لنف و کاهش وزن

لنف مایعی در بدن است که در مبارزه با بیماری‌ها به بدن کمک می‌کند و در طول ماساژ تخلیه لنفاوی، از ضربه‌های سبک، برای کمک به حرکت این مایع در بدن و تخلیه لنف اضافی کمک گرفته میشود.

ماساژ تخلیه لنفاوی، از جمله ماساژ درمانی برای لاغری شکم است که در فرانسه برای کمک به کاهش وزن استفاده می‌شود، اگرچه تحقیقات زیادی برای حمایت از این روش وجود ندارد. اما مطالعه‌ای در سال 2010 در مجله آکادمی درماتولوژی و ونرولوژی اروپا منتشر شد که نشان می‌دهد ماساژ تخلیه لنفاوی، دستکاری بافت همبند و ماساژ مکانیکی، همگی به کاهش اندکی ضخامت چربی زیر پوست کمک نموده‌اند. اما با این حال در این روش، تنها حدود 2 میلی‌متر تفاوت ایجاد شد. بنابراین این روش و تکنیک‌هایش در ماساژ شکم برای لاغری، به احتمال زیاد منجر به کاهش قابل توجهی چربی یا کم کردن وزن زیاد نمی‌شود.

  • ماساژ آروماتراپی و کاهش وزن

مطالعه‌ای که در سال 2007 در مجله آکادمی پرستاری کره منتشر شد، نشان می‌دهد، ماساژ منظم رایحه‌درمانی شکم با استفاده از ترکیبی از روغن‌هایی از جمله گریپ فروت و سرو به کاهش چربی شکم و دور کمر بیشتر از ماساژهای مشابه با استفاده از روغن هسته انگور ساده کمک می‌کنند. با این حال، تحقیقات بیشتری برای تاثیر این تکنیک ماساژ پهلو برای لاغری و شکم، لازم است.

این روش ماساژ در اصل برای گرفتن حس آرامش و آسایش ذهنی طراحی شده و ترکیب آن با روغن‌های ماساژ مخصوص می‌تواند به تحریک گردش خون و تجزیه چربی نیز کمک کند. توجه داشته باشید، جلسات باید منظم برگزار شوند تا تاثیرات کاهش رسوبات چربی و بهبود متابولیسم، سم زدایی و خاصیت ارتجاعی پوست نیز افزایش یابند.

  • ماساژ معده و یبوست

در مقاله‌ای منتشر شده در مجله Bodywork and Movement Therapies در اکتبر 2011، نشان داده شد که ماساژ معده، به سرعت عبور غذا از دستگاه گوارش و به درمان یبوست کمک می‌کند. اما در ماساژ شکم برای لاغری نیز به کمک شما خواهد آمد. یبوست مزمن، باعث نفخ یا متورم شدن معده و شکم می‌شود، بنابراین درمان این مشکل به شما کمک می کند لاغرتر به نظر برسید.

  • دستگاه های تحریک الکتریکی و کاهش وزن

در حالی که ایده خرید یک دستگاه تحریک الکتریکی برای مالش شکم برای لاغری – یا هر قسمت دیگر بدن – وسوسه انگیز است و برای کمک به افزایش ماهیچه و از دست دادن چربی یک روش آسان بنظر می‌رسد، ارزش امتحان کردن ندارد! در مطالعه ای که در سال 2002 در مجله تحقیقات قدرت و حالت دهنده، منتشر شد، نشان می‌دهد که این دستگاه‌ها برای کاهش وزن یا چربی تاثیر چندانی ندارند!

  • اهمیت رژیم غذایی و ورزش

در کنار ماساژ شکم برای لاغری، بیشتر ورزش و کالری کمتری مصرف کنید. حداقل پنج روز در هفته 30 تا 60 دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​داشته باشید و حداقل دو بار در هفته در یک جلسه تمرین قدرتی شرکت کنید. این کار به افزایش سوزاندن کالری‌ کمک می‌کند و احتمال کاهش چربی به جای عضله را افزایش می‌دهد. برای کاهش 0.5 تا 0.75 کیلوگرم در هفته، باید 250 تا 500 کالری، در روز کمتر مصرف کنید.

از خوردن غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید. غذاهای پرچرب و شیرین را فراموش کنید و به خوردن غذاهای پر فیبر مثل میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل و غذاهای سرشار از پروتئین روی بیاورید. کالری مصرفی‌تان را با گرفتن احساس سیری محدود کنید!

مرکز ماساژ شکم برای لاغری در تهران

مرکز تخصصی ماساژ ژیناسا اولین و بزرگترین مرکز ماساژ آقایان و بانوان در شرق تهران است که با 4 اتاق مجزا و 2 اتاق VIP آماده خدمت‌رسانی به همشهریان تهرانی و هموطنان گرامی از سراسر کشور است. با بهره‌گیری از بهترین ماساژدرمانگران ایران و استفاده از روش‌ها و تکنیک‌های روز ماساژ برای لاغری، آماده ارایه خدمات به شما عزیزان هستیم.

برای رزرو جلسه و یا اطلاع از قیمت ماساژ برای لاغری و دیگر انواع ماساژ، با شماره‌ 77882400-021 تماس حاصل فرمایید و یا به آدرس تهران‌پارس، خیابان رشد، نبش 148 غربی، ساختمان عقیق، پلاک 119، واحد منفی2 مراجعه کنید.

مطالب مرتبط : مرکز ماساژ  ژیناسا

روغن ماساژ لاغری شکم

از روغن‌های ماساژ در آروماتراپی برای کاهش استرس و اضطراب، کم کردن دردهای عضلانی، تورم، سفت‌شدگی عضله و بهبود حس و حال عمومی بدن استفاده می‌شود. با این حال، این روغن‌ها با باز کردن منافذ چربی اضافی، باعث افزایش متابولیسم و کاهش چربی شکم نیز می‌شوند. در ادامه به چند نمونه روغن ماساژ لاغری شکم و پهلو با تاثیراتش در لاغری شکم با ماساژ دست اشاره خواهیم نمود.

  • روغن ماساژ کرچک برای شکم

این روغن طبیعی از ترکیب اسیدهای چرب امگا 9 و اسیدهای چرب امگا 6 تشکیل شده و با میزان قابل توجهی اسید ریسینولئیک و اسیدهای چرب، به لاغری در ناحیه شکمی کمک می‌کند. این روغن از طریق پوست جذب شده و باعث افزایش تعداد لنفوسیت‌ها در سیستم ایمنی بدن می‌شود و به سوزاندن چربی شکم کمک می‌کند. همچنین حرکت لنف در بدن را بهبود می‌بخشد و از تشکیل و انباشته شدن چربی غیراشباع در شکم جلوگیری می‌کند.

  • روغن نارگیل برای شکم

این روغن از گوشت نارگیل که محتوی انواع مواد مغذی است گرفته می‌شود. این روغن محتوی انواع ویتامین‌ها از جمله ویتامین E و A و امگا 3 است که عملکرد سیستم ایمنی و گوارش بدن را بهبود می‌بخشد. با شکستن چربی و بهبود عملکرد ضربان قلب، هضم غذا را بهتر می‌کند و اثرات سوء سریع غذا خوردن را کاهش می‌دهد.

  • روغن بادام برای شکم

این روغن لاغری شکم نیز با اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین‌های A و E، پروتئین، پتاسیم، منیزیم، فسفر، مس و روی، سرشار از مواد مغذی بدن است و با خاصیت مرطوب کنندگی به سفت شدن ، آب‌رسانی و صافی پوست کمک می‌کند. اسیدهای امگا 3 و لیپید در مالش شکم برای لاغری موثر هستند.

  • روغن زیتون برای لاغری شکم

روغن ماساژ زیتون از روغن زیتون باکیفیت ساخته شده و در کنار مزایای زیتون و مواد مغذی آن، ویتامین‌های A، B، D و E دارد که به لاغری شکم کمک می‌کنند.

  • روغن ماساژ کنجد برای لاغری

این روغن ماساژ به “ملکه روغن‌ها” شهرت دارد و سرشار از مواد معدنی از جمله منیزیم، روی، مس، کلسیم و منگنز است که به کاهش چربی در شکم کمک می‌کند. ماساژ با این روغن به رقیق کردن چربی داخلی و از بین‌بردن لکه‌ها و چربی در منافذ پوست، به سبب خاصیت آنتی اکسیدانی و ضدباکتریایش، کمک می‌کند.

روغن ماساژ لاغری شکم

عوارض ماساژ لاغری شکم

اگرچه گرفتن هر نوع ماساژی و ماساژ شکم برای لاغری در کل بی خطر است. اما برخی از افراد باید از انجام این کار خودداری کنند. از جمله عوارض ماساژ لاغری شکم و پهلو برای افرادی است که دارای اختلالات خونریزی، لخته شدن خون در پاها، نارسایی قلبی یا کلیه، بیماری‌های پوستی مسری یا عفونت‌های بافت نرم یا وریدی سطحی هستند.

افرادی که اخیرا تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند، مبتلایان به سرطان و مبتلایان به آرتریت روماتوئید یا پوکی استخوان، باید قبل از انجام ماساژ در خصوص عوارض ماساژ لاغری شکم و پهلو با پزشک مشورت کنند تا از بی‌خطر بودن آن اطمینان حاصل کنند.

تاثیر ماساژ در لاغری شکم در دوران بارداری یا افرادی که مبتلا به عفونت ادراری، فشار خون بالا، فتق شکمی، اندومتریوز، عفونت التهابی لگن یا افتادگی رحم هستند، بسیار خطرناک است و هرگز نباید انجام شود.

فیلم ماساژ لاغری شکم

نحوه ماساژ لاغری شکم

طرز ماساژ شکم برای لاغری در خانه کار سختی نیست! بدنتان را شل کنید و مراحل زیر را دنبال کنید. اگر اشتباه کردید نگران نباشید؛ از جایی که ماساژ را رها کردید دوباره شروع کنید. یک روش لاغری شکم با ماساژ دست به شرح زیر است:

  1. چند نفس عمیق بکشید تا بدنتان آرام شود.
  2. پس از آن مقداری روغن ماساژ را در کف دست خود بریزید و کل چربی شکم خود را به مدت 5 دقیقه در جهت عقربه‌های ساعت ماساژ دهید.
  3. دست خود را روی دنده چپتان بگذارید و با حرکات دایره‌ای کوچک به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید. سپس در طرف مقابل به مدت 5 دقیقه همین روند را تکرار کنید.
  4. سه انگشت خود را بین جناغ و ناف بگذارید و به مدت 5 دقیقه با حرکت دایره‌ای کوچک به صورت مورب به سمت پایین حرکت دهید.
  5. از سوراخ ران چپ با 3 انگشت در جهت عقربه‌های ساعت به سمت بالا به مدت 5 دقیقه تا ناحیه سینه ماساژ دهید، سپس در سمت راست این کار را تکرار کنید.
  6. هر دو دست را روی هر دو طرف شکم، رو به روی هم قرار دهید و دستان خود را به هم فشار دهید به مدت 5 دقیقه چربی شکم را فشار دهید.
  7. پوست شکم خود را نیشگون بگیرید و انگشتان خود را از پایین به بالا بلغزانید. این کار را برای کل شکم تکرار کنید.
  8. با دو دست شکم خود را بگیرید و به مدت دو دقیقه آن را به شدت تکان دهید. در نتیجه این طرز ماساژ شکم برای لاغری، گردش خون تحریک و فعال می‌شود.
  9. در نهایت کل شکم خود را به مدت 5 دقیقه در خلاف جهت عقربه‌های ساعت با کف دست ماساژ دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *